قیمت مبل کلاسیک

نوع و کیفیت چوب مبل کلاسیک

چوب همچنان عنصر اصلی تولید مبلمان است و تمام مبلمان کلاسیک از چوب ساخته می شود. چوب گردو، بلوط، راش، افرا، توسکا، چنار، سنجد، سرو، کاج و ... پرمصرف ترین چوب ها در صنعت مبلمان هستند. هر نوع چوب مزایا و معایب خاص خود را دارد و برای نوع خاصی از مبل مناسب تر است. تقریبا تمامی مبل های کلاسیک تولید شده در ایران از راش، گردو، افرا و چنار ساخته می شوند. هر کدام از این چوب ها قیمت مخصوص به خود را دارند، مثلا چوب گردو از چوب راش گرانتر است، بنابراین مبلمان ساخته شده از چوب گردو نسبت به مبلمان ساخته شده از چوب راش جنگلی گرانتر است. بستگی به طراح و برند سازنده دارد که یک ست مبل از چه نوع چوبی ساخته شده است. گاهی ممکن است برای یک طرح از دو نوع چوب استفاده شود که معمولا چوب دوم در کلاف داخلی مبل قرار دارد و کیفیت پایین تری دارد.

کیفیت و نوع پارچه

مبل های کلاسیک به پارچه کمتری نسبت به مبلمان راحتی نیاز دارند اما در مقابل از پارچه هایی با طرح های خاص تری در آنها استفاده می شود. پارچه های مبلی که در مبل های کلاسیک استفاده می شود اکثرا کیفیت بالایی دارند و طرح های خاصی دارند و برخی از آن ها دارای پنل های طرح هستند یعنی طرح پارچه بر اساس نقاشی های کلاسیک است. در این بین این امکان برای یک تولید کننده وجود دارد که با استفاده از پارچه ارزان یا نامرغوب قیمت مبل تمام شده را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این کاهش قیمت عملا از کیفیت مبل کسر شده و در دراز مدت هزینه های بیشتری را به خریدار تحمیل می کند. بنابراین هنگام خرید مبل کلاسیک، دقیقاً نوع و مارک پارچه استفاده شده در مبل را تهیه کنید.

قیمت مبل کلاسیک

کیفیت و تنوع رنگ

نقاشی بخشی اجتناب ناپذیر از مبلمان ساخته شده از چوب است. رنگ در دوام و دوام مبل و همچنین زیبایی آن تاثیر زیادی دارد و طبیعتا تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده آن دارد. تشخیص کیفیت رنگ برای کسانی که هر چند سال یکبار تصمیم به خرید مبل می کنند کار آسانی نیست، زیرا ظاهر رنگ و هماهنگی آن با طراحی مبل برای مشتریان مهمتر از مسائل فنی است و از طرفی بالا یا کیفیت رنگ پایین پس از مدت زمان قابل توجهی خود را نشان می دهد. بنابراین در این موارد دو مشتری می توانند به برند سازنده و تعهدات فروشنده یا سازنده برای اطمینان از کیفیت رنگ توجه کنند. این تعهدات تضمین کیفیت قطعاً بر هزینه مبل تأثیر می گذارد.

برند و شرکت تولید کننده مبلمان

بخش قابل توجهی از مبلمان در ایران به صورت کارگاهی تولید و مدیریت می‌شود، اما در سال‌های اخیر تولیدکنندگان سعی کرده‌اند اصول برندسازی را در کار خود بگنجانند و محصول خود را با نام تجاری عرضه کنند. خرید از برندها ممکن است تفاوت قیمت نسبی با کارگاه ها یا تولیدکنندگان ناشناس داشته باشد، اما در درازمدت باعث ماندگاری محصول به نفع خریدار می شود زیرا تعمیر مبل در کوتاه مدت هزینه قابل توجهی را به مشتری تحمیل می کند. هر یک از قسمت هایی که در مورد قیمت مبل کلاسیک ذکر کردیم حاوی جزئیات تخصصی بسیاری است که در حوصله این مقاله نیست. اما توجه به هر یک از این موارد به شما کمک می کند تا از نتیجه نهایی خرید خود راضی باشید. بودن. فراموش نکنید که رضایت از خرید کالاهای بادوام مانند مبل در بلند مدت ارزیابی می شود.




می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: